Eşti aici

TESTUL PORTOCALEI

Salut tuturor ! Sunt Andrei Frimescu si astazi vreau sa va vorbesc despre „Testul Portocalei”. Sunt convins ca o sa vi se para nu doar interesant ci si foarte relevant ca subiect de casino marketing.

Inainte de a incepe, vreau doar sa va spun ca am citit prima oara despre testul portocalei in aceasta carte „Selling the Invisible” de Harry Beckwith. Intamplarea face ca am cumparat cartea chiar de pe aeroportul McCarran din Las Vegas, atunci cand ma pregateam sa ma intorc acasa de la prima Conferinta despre Casino Marketing la care am participat.

Asadar, sa presupunem ca va plac portocalele si vreti sa cumparati una chiar acum. Pentru a simplifica un pic, sa consideram ca puteti cumpara doar o singura portocala si trebuie sa alegeti dintre acestea doua. Intrebarea este simpla: Pe care dintre ele o veti lua?

Unii vor spune ca o prefera pe cea din dreapta. Daca vor fi intrebati de ce, probabil ca vor da raspunsuri de genul: este mai portocalie sau este mai rotunda.

Altii vor alege portocala din stanga. Probabil ca vor argumenta alegerea lor spunand ca aceasta portocala nu are pete pe coaja. Sau ca portocala este mai mare. (aici se deschide un alt subiect de discutie al carui enunt pe scurt este: Marimea conteaza!).

Daca insa va voi ruga sa imi spuneti cum va plac portocalele, cele mai frecvente raspunsuri vor fi: sa fie coapte, sa fie dulci, sa fie zemoase, sa nu aiba samburi sau sa nu aiba coaja prea groasa.

Adevarul este ca nu exista nici o legatura intre cele doua lucruri. Nimeni nu poate spuna ca portocala din dreapta, care este mai portocalie, ar avea mai putine samburi sau ar fi mai dulce. Sau ca portocala din stanga, care este mai mare si nu are pete, ar fi mai coapta sau ar avea coaja mai subtire.

Pur si simplu acesta este modul nostru de a alege, pe baza principiului: Crezi ceea ce vezi! In plus, facem legaturi si corelatii intre lucrurile pe care le vedem – culoare, marime, aspect sau forma - si cele pe care de fapt ni le dorim – in acest caz gust si savoare.

La fel se intampla si cu clientii nostri. Cand aleg la care cazino sa joace iau in considerare lucrurile concerte, de cele mai multe ori acele aspecte pe care le pot vedea ei insasi. In realitate insa, isi doresc cu totul altceva: sa fie bine tratati, sa fie in siguranta, sa se simta importanti si norocosi sau sa-si petreaca timpul intr-o ambianta cat mai placuta.

Concluzia? Foarte simpla: faceti invizibilul cat mai ... vizibil !

Aveti un cazino, o sala de jocuri sau o agentie de pariuri? Aplicati testul portocalei si verificati daca ceea ce se vede comunica ceea ce clientii Dumneavoastra isi doresc cu adevarat sa primeasca !

Share