Eşti aici

CUM SĂ DEZVOLŢI O STRATEGIE COMPETITIVĂ EFICIENTĂ

gratis

In Romania piata cazinourilor este extrem de competitiva, concurenta reprezentand un factor major care influenteaza dezvoltarea cazinoului nostru. Ca urmare sunt foarte importante actiunile de diferentiere si de pozitionare pe piata precum si eforul de a dezvolta o strategie competitiva eficienta.

In acest sens trebuie considerate 3 elemente principale: clientii, cazinoul nostru si concurenta. Aceste 3 elemente se afla intr-un echilibru dinamic si este evident ca in fiecare moment cazinoul nostru se afla in competitie cu concurenta pentru a fi alegerea clientilor.

Pentru mai multe detalii despre cum aleg oamenii in general si clientii cazinourilor in particular va invit sa cititi „Testul Portocalei”, in sectiunea Blog.

Considerand primul dintre cele 3 elemente si anume Clientii cazinourilor, este important sa aflam ce anume isi doresc, care sunt asteptarile lor relativ la experienta de cazinou si care sunt aspectele carora clientii le asociaza valoare. In final vom reprezenta aceste informatii sub forma unui cerc care cuprinde lista aspectelor identificate prin cercetarea clientilor

Al doilea cerc apartine cazinoului nostru sau, in functie de situatie sala de jocuri, reteaua de sali de jocuri, platforma de jocuri online, etc. Acest cerc cuprinde lista activitatilor pe care noi le executam si le oferim clientilor. Aceasta lista va cuprinde bineinteles oferta de jocuri si pariuri dar si gama de servicii auxiliare ca de exemplu restaurant, bufet, bar, parcare, garderoba etc. Este foarte important sa consideram elementele acestei liste pe baza perceptiei clientilor si nu pe baza a ceea ce credem noi despre noi insine. De multe ori sunt diferente foarte mari intre perceptia clientilor si perceptia managerilor asupra ofertelor si a caracteristicilor interne ale cazinoului.

In final vom reprezenta cercul Concurentei, care cuprinde in mod asemanator lista aspectelor dezvoltate de catre concurenta. Si in acest caz este important sa avem un punct de vedere cat mai obiectiv si cat mai apropiat de perspectiva din care privesc clientii cazinourilor.

In momentul in care am construit cele 3 liste putem trece la analiza continutului folosind modelul cercurilor care se suprapun partial. Este evident ca oricat ne-am stradui nu vom obtine niciodata o suprapunere totala intre cercul Clientilor si cel al Cazinoului nostru. Tot o suprapunere partiala se observa si untre cercul Clientilor si cel al Concurentei noastre. De asemenea este important sa ne diferentiem fata de concurenta si ca urmare cercul Cazinoului nostru si cel al Concurentei se vor suprapune din nou doar partial.

Imaginea astfel obtinuta este foarte utila pentru dezvoltarea strategiei competitive. Se observa cu usurinta o serie de zone generate prin suprapunerea partiala a celor 3 cercuri.

In aceasta imagine cea mai importanta parte este zona A, care cuprinde acele aspecte care ne diferentiaza de concurenta si pe care clientii le doresc pentru ca le percep ca valoroase conform asteptarilor lor. Aceasta este zona asupra careia trebuie sa ne concentram eforturile de dezvoltare si de comunicare si pe care trebuie sa o protejam impotriva atacurilor concurentei. Ca urmare zona A cuprinde elementele pe care ne bazam strategia competitiva.

Si celelalte zone trebuie insa analizate cu atentie. Astfel, zona F cuprinde elemente percepute ca fiind valoroase de catre clienti dar pe care nici noi si nici concurenta nu le oferim. Ca urmare zona F este zona catre care trebuie sa privim atunci cand ne propunem dezvoltarea unor oferte noi care sa determine o crestere a activitatii cazinoului nostru. In acest sens se este important sa patrundem in aceasta zona inaintea concurentei. De cele mai multe ori este mai important sa fii primul care deschide un nou domeniu decat sa realizezi activitatea respectiva deosebit de bine dar mai tarziu de act concurenta.

In zona B se afla acele aspecte pe care clientii le apreciaza si pe care atat noi cat si concurenta le oferim in mod asemanator. Aici este important sa folosim cele mai eficeinte tehnici de comunicare astfel incat inclinam perceptia clientilor in favoarea cazinoului nostru.

In zona D se afla elementele care diferentiaza concurenta de noi. Desi putem explora posibilitatea de a investi in aceasta zona este bine de stiut ca o pozitionare robusta pe piata inseama atat selectia unor aspecte pe care vrem sa le facem foarte bine cat si identificarea acelor aspecte pe care intentionat le lasam in afara ofertelor noastre.

Deoarece zonele E si C cuprind elemente carora clientii nu le asociaza valoare, este de dorit sa consuma cat mai putine resurse cu activitatile din aceste zone. Este insa o realitate faptul ca nu putem elimina complet aceste aspecte, o parte dintre ele fiind generate de obligatii impuse de reglementarile legale sau de procedurile interne.

In sfarsit, zona G cuprinde lista activitatilor executate de concurenta dar pe care clientii nu le percep ca valoroase. Ca urmare este de dorit sa nu investim resurse in dezvoltarea unor activitati din aceasta zona. In realitate acest lucru se intampla totusi, mai ales atunci cand decizia de multe ori subiectiva de a copia ce face concurenta nu este insotita de o analiza obiectiva a perceptiei clientilor.

In final, ca de obicei, o ultima observatie: Actiunea este principala conditie pentru succes. Ca urmare foloseste acest model simplu si dezvolta o strategie competitiva eficienta.

Mult succes !

3 minute de Casino Marketing